diensten-wifi-en-internet-problemen-oplossen

Netwerk en Wifi problemen oplossen

Tegenwoordig kun je niet meer zonder een goede internet verbinding, voor bijvoorbeeld; een video conference met je werkgever, je email verzenden/ophalen, Facebook bekijken, internetbankieren of je favoriete serie op Netflix afkijken. Wat als je internet verbinding plotseling wegvalt, of helemaal niet meer werkt? Of wat dacht je van slecht WiFi bereik in de bijvoorbeeld de huiskamer of op zolder?

Uit ervaring is gebleken dat je internetprovider zoals bijvoorbeeld Ziggo of KPN pas na 3 dagen bij kunnen komen om je problemen op te lossen, hierop wil of kun jij natuurlijk niet wachten.

Wij begrijpen als geen ander dat dit een groot probleem is. om die reden komen wij dan ook snel en volgens afspraak graag bij je aan huis of op kantoor om je problemen met het internet direct op te lossen!, zo kun jij weer verder met wat je het liefste zou doen, of waar je mee bezig was!

Zowel bekabelde als draadloze (Wifi) internet problemen lossen wij op!

OF
OF

Voorbereidingen is het halve werk.

Je hebt een afspraak gemaakt voor het oplossen van je problemen met je internet verbinding, of dat nu problemen zijn met WiFi of via een bekabelde internet verbinding. In alle gevallen is het handig om van te voren het een en ander alvast op te zoeken en klaar te leggen voor ons bezoek. Dit werkt voor ons niet alleen sneller, maar spaart je ook onnodig veel verloren tijd en kosten. Wat je kunt verwachten en wat jij alvast kunt voorbereiden in afwachting van ons bezoek, lees je hieronder.

Zeer belangrijk: Inloggegevens

Zorg ervoor dat je de inloggegevens van je modem of router binnen handbereik hebt, zodat wij deze ten alle tijden kunnen raadplegen indien dit noodzakelijk is. Deze gegevens heb je ontvangen van je internetprovider, zoals bijvoorbeeld Ziggo of KPN.

Wij maken altijd in overleg een nieuw wachtwoord aan ter bescherming tegen indringers. Je zult in veel gevallen alle apparaten opnieuw moeten verbinden met deze nieuwe inloggegevens.

Wachtwoorden

Zorg dat je alle wachtwoorden van je email accounts, Gmail account, WiFi etc. klaar hebt liggen, zodat wij ongestoord ons werk kunnen doen. Het is noodzakelijk de computer meerdere keren opnieuw op te starten, zorg dan ook dat je het wachtwoord weet van de gebruiker van Windows. Deze wachtwoorden heb je natuurlijk opgeslagen in een wachtwoord manager zoals bijvoorbeeld onze favoriet: KeePassXC.

Netwerk kabel

Je kunt iedere netwerkkabel gebruiken, maar deze moet wel van et type CAT 5 of CAT 5e zijn. Zorg dat de kabel ongeveer 3 meter lang is, dit werkt voor ons het prettigst

OF
OF
Netwerk en Wifi problemen