Veelgestelde vragen

Wij hebben het antwoord op de meest gestelde vragen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Onze veelgestelde vragen, ook wel FAQ of kennisbank genoemd, zijn in het leven geroepen, om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken, zodat je zonder al te veel moeite het antwoord op je brandende vraag kunt krijgen. Je hoeft dus niet gelijk te bellen, of ons een e-mail te sturen, dat scheelt een heleboel tijd, fijn toch!

Onze veelgestelde vragen zijn gerubriceerd in diverse categorieën zodat je gemakkelijk en snel kunt vinden wat je zoekt! Uiteraard kun je ook gebruik maken van de handige zoekfunctie.

Deze veelgestelde vragen worden regelmatig bijgewerkt, zodat deze altijd up to date zijn! Maar ondanks onze zorgvuldigheid, kan het voorkomen dat jou brandende vraag er niet bij staat, vervelend, maar geen paniek, je kunt dan altijd alsnog contact met ons opnemen, wij helpen je dan graag verder op weg!

Zoeken in onze veel gestelde vragen (FAQ)

Het serienummer van je computer of laptop kun je op een aantal manieren achterhalen. Wij geven je de meest voorkomende opties hieronder:

Op het apparaat zelf:
achterop elke computer, laptop, monitor, printer etc. vind je het serienummer. Meestal te herkennen aan het voorafgaande S/N gevolgd door letters en cijfers.

Via de command prompt in Windows
Als je het serienummer niet kunt vinden op de achterkant van jou apparaat dan kun je deze ook achterhalen binnen Windows, wij leggen je stap voor stap uit hoe:

  1. Ga via start naar uitvoeren
  2. Type in de zoekbalk: cmd (command prompt)
  3. Typ in het venster het volgende command: wmic bios get serialnumber
  4. Je serienummer wordt nu getoond en kun je gebruiken om in te vullen op ons reparatie formulier

Lukt het niet of is er geen mogelijkheid om het serienummer te achterhalen, neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!

Je kunt een afspraak maken voor de reparatie van je laptop door in het online afspraak formulier onder ‘waarmee kunnen wij je helpen?‘ te kiezen voor de optie ‘Laptop reparatie‘. Vergeet niet om duidelijk aan te geven wat het probleem is en vermeld het serienummer, typenummer, modelnummer en het merk van de computer, om je sneller van dienst te kunnen zijn.

Sommige activiteiten, zoals het controleren met de virusscanner, lopen soms enkele uren. Wij gaan tijdens deze activiteiten verder met andere opdrachten. Wil je graag telefonische afspraak maken, dat is geen probleem, bel ons dan tijdens onze telefonisch bereikbare openingstijden .

Je kunt een afspraak maken voor de reparatie van je computer (desktop) door in het online afspraak formulier onder ‘waarmee kunnen wij je helpen?‘ te kiezen voor de optie ‘Computer reparatie‘. Vergeet niet om duidelijk aan te geven wat het probleem is en vermeld het serienummer, typenummer, modelnummer en het merk van de computer, om je sneller van dienst te kunnen zijn.

Sommige activiteiten, zoals het controleren met de virusscanner, lopen soms enkele uren. Wij gaan tijdens deze activiteiten verder met andere opdrachten. Wil je graag telefonische afspraak maken, dat is geen probleem, bel ons dan tijdens onze telefonisch bereikbare openingstijden.

Je kunt een afspraak maken voor het onder van je computer of laptop, door in het online afspraak formulier onder ‘waarmee kunnen wij je helpen?‘ te kiezen voor de optie ‘Computer APK‘. Vergeet niet om duidelijk aan te geven wat het probleem is en vermeld het serienummer, typenummer, modelnummer en het merk van de computer, om je sneller van dienst te kunnen zijn.

Sommige activiteiten, zoals het controleren met de virusscanner, lopen soms enkele uren. Wij gaan tijdens deze activiteiten verder met andere opdrachten. Wil je graag telefonische afspraak maken, dat is geen probleem, bel ons dan tijdens onze telefonisch bereikbare openingstijden.

Je kunt een afspraak maken voor service op locatie door in het online afspraak formulier onder ‘waarmee kunnen wij je helpen?‘ te kiezen voor de optie ‘Service op locatie‘ Vergeet niet om duidelijk aan te geven wat het probleem is en vermeld het serienummer, typenummer, modelnummer en het merk van de computer, om je sneller van dienst te kunnen zijn.

Wij komen graag bij je langs op locatie, bij je thuis of op kantoor. Wij bekijken of wij je op locatie kunnen helpen, hoeveel tijd er benodigd. Wil je graag telefonische afspraak maken, dat is geen probleem, bel ons dan tijdens onze telefonisch bereikbare openingstijden.

Ja natuurlijk! Ook als je nog geen klant bent kun je een afspraak maken voor advies of technische ondersteuning. Bij aanvang van de afspraak zullen wij je gegevens verwerken in ons systeem en je meer informatie toesturen. Wij maken altijd eerst een adviesafspraak.

Ja en nee. Wij werken op maandag tot en met vrijdag van 8:00 uur tot 20:00 uur. Boek je een afspraak voor 60 minuten of langer? Dan zal deze uiterlijk om 19:00 uur moeten aanvangen. Een afspraak van 30 minuten (bijvoorbeeld een terugbel afspraak of adviesgesprek) kan om 19:30 uur nog aanvangen. Wij maken soms uitzonderingen. Neem hiervoor contact op met ons.

Ja, tot 24 uur voor de afspraak kun je zelf je afspraak annuleren door op de link in de afspraakbevestiging te drukken. Is het minder dan 24 uur voor aanvang van de afspraak? Dan moet je contact opnemen met ons. Dit kan via telefonisch. Mogelijk worden er kosten in rekening gebracht als wij je annulering te laat ontvangen. Wij informeren je hierover.

Dat hangt af van het soort probleem, en of er bijvoorbeeld hardware vervangen moet worden. Aan de hand van je klachtomschrijving kunnen we in de meeste gevallen een prijsopgave doen.

Helaas,
Het is bij ons niet mogelijk om gespreid te betalen. Achteraf betalen kan alleen wanneer wij bij je op locatie komen om je probleem op te lossen.

Al onze prijzen zijn inclusief de wettelijke BTW.

Bij ons zijn er geen verrassingen over de te betalen prijs van je reparatie aan zowel hardware als software, je weet dus op voorhand wat je kan verwachten, om die reden werken wij met een volledige aanbetaling van al onze diensten. Zo ben je er zeker van dat de reparatie snel en adequaat wordt uitgevoerd. Een aanbetaling kan gedaan worden middels de door ons aangeboden betalingsmethode(s).

Hard -en softwarematige reparaties aan computer en/of laptop

Hardwarematige reparaties:
Bij een hardwarematige reparatie, zoals bijvoorbeeld:  scherm reparatie, toetsenbord reparatie etc., wordt een een volledige betaling van de reparatie gevraagd, op basis van vooruitbetaling. Dit zijn de totale kosten voor de reparatie, incl. het te vervangen onderdeel onze werkuren en de eventuele btw, indien van toepassing. Deze vooruitbetaling dient te worden gedaan middels de door ons aangeboden betalingsmethode(s).

Indien wij niet in staat zijn de reparatie uit te kunnen voeren om wat voor reden dan ook, zullen wij je telefonisch of per e-mail informeren. Ben er van bewust dat er op geen enkele wijze dan ook, aanspraak gemaakt kan worden op een terugbetaling van de reeds door jou gedane vooruitbetaling.

Softwarematige reparaties:
Voor softwarematige reparaties/problemen die wij kunnen oplossen zonder aanschaf van bijvoorbeeld een licentie etc. dien je na afloop van de werkzaamheden de betaling voldoen. Deze betaling dient te worden gedaan middels de door ons aangeboden betalingsmethode(s).  In uitzonderlijke gevallen, zoals bv het aanvragen van licenties, kunnen wij je vragen om een volledige aanbetaling.

Hulp op afstand

Voor hulp op afstand wordt er in sommige gevallen een aanbetaling gevraagd, denk hierbij aan een verveend probleem waarbij wij van te voren goed kunnen inschatten hoelang we daarmee bezig zijn. Zie de tarieven voor de berekening van hulp op afstand. In alle andere gevallen dien je de betaling te voldoen NA de sessie die is gestart middels de bekende betalingsmogelijkheden.

Hulp aan huis

Indien wij aan huis komen, is er geen sprake van een aanbetaling, hierbij wordt achteraf de balans opgemaakt, hierbij dien je na afloop van ons bezoek direct af te rekenen middels de eerder genoemde betalingsmogelijkheden.

Helaas,
Deze mogelijk is niet aanwezig bij ons.

Helaas niet,
Deze mogelijkheid is nog niet aanwezig bij ons. Misschien dat deze mogelijkheid in de toekomst wel mogelijk is.

Jazeker!
PC Hulp Gemert helpt je net zo graag als iemand die de computer wel bij ons heeft gekocht.
Neem gerust contact met ons op of maak een online afspraak.

 

Een goede bescherming tegen een computervirus is van groot belang voor de werking van je computer, de continuïteit van je werk (bedrijf) en de veiligheid van jou gegevens en jou identiteit. Een goed antivirus programma heeft ook een goede en gebruiksvriendelijke firewall en tevens anti malware en anti spyware maatregelen voor optimale bescherming.

Wij staan voor kwaliteit en derhalve adviseren wij om een goede en betaalbare antivirus scanner aan te schaffen. Wij adviseren dan ook G DATA Internet Security, welke op dit moment als beste uit alle gerenommeerde test met kop en schouder bovenaan staat!

Omdat wij partner zijn van G DATA Internet Security, kunnen wij je tegen een gereduceerd tarief voorzien van een licentie van dit softwarepakket. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Ransom software (Engels voor een programma dat losgeld vraagt). Het is malware die je kan chanteren door jou computer of jou gegevens te blokkeren. Dit kan alleen ongedaan worden gemaakt door het betalen van losgeld. Maar heel vaak ook niet en dan ben je ook nog je geld kwijt.

Tegenwoordig gebruikt men vaak Cryptoware om alle gegevens op de computer te versleutelen waardoor je er niet meer bij kan.

Adware is software die ongevraagd advertenties op je computer toont. Vaak heb je dan vervelende pop-up vensters die telkens weer verschijnen en je het werken onmogelijk maken.

Er bestaan ook gratis software die je zelfs wilt gebruiken als deze reclame laat zien. Je hebt dan de mogelijkheid om tegen betaling meer functies te krijgen en tegelijk te worden verlost van de reclame. Dit noemen we dan shareware.

Malicious software (Engels voor software die kwaad doet) . Dit is alle software die de werking van jou computer kan verstoren, of toegang tot je computer kan verlenen aan kwaadwilligen. Ook kan deze software gevoelige informatie verzamelen en doorsturen. Veel mensen gooien adware en spyware op een hoop maar dat is niet terecht. Spyware registreert toetsaanslagen, surfgedrag en andere privacygevoelige data en stuurt dit door.

Een computervirus is een klein maar schadelijk computerprogramma. Dit kleine programma kan zich in andere programma’s nestelen waardoor het telkens als dat programma start ook zal worden gestart. Sommige virussen zijn in staat zichzelf te verspreiden via het netwerk, een USB stick en je mailprogramma. Door het verspreiden of wissen van jou gegevens kun je  ernstige schade ondervinden en zelfs de controle over je computer verliezen.

Vreemde popups en programma’s die om geld vragen herken je natuurlijk makkelijk, maar diverse virussen, malware of spyware willen graag zolang mogelijk onopgemerkt blijven om op de achtergrond het systeem verder te infecteren, persoonlijke informatie te vergaren, spam te versturen, zich te vermeerderen, enz..

De volgende symptomen kunnen een gevolg zijn van een virus:

  • De computer of laptop werkt ineens langzamer dan voorheen.
  • De computer of laptop start niet meer goed op of valt steeds uit.
  • De computer of laptop start steeds uit zichzelf opnieuw op.
  • Applicaties functioneren niet meer naar behoren.
  • De harde schijf is niet meer benaderbaar.
  • De computer of laptop geeft vreemde meldingen.
  • Pictogrammen zijn verdwenen of werken niet meer.
  • Antivirusprogramma werkt niet meer of is uitgeschakeld.
  • De computer of laptop speelt vreemde geluiden of muziek af.
  • De computer of laptop kan geen printopdrachten meer versturen naar de printer.
  • Automatische Windows-update werkt niet meer
  • Beveiligingscentrum, firewall en / of virusscanner zijn uitgeschakeld
  • De beveiliging van de browser is aangepast
  • Startpagina is veranderd
  • Inlogscherm of bureaublad is verandert
  • Onverklaarbare foutmeldingen bij het opstarten van de PC
  • Mappen of persoonlijke data zijn verdwenen
  • Snelkoppelingen zijn verdwenen of openen met een verkeerd programma
  • Vreemde snelkoppelingen

Heel eenvoudig. Klik op de button hieronder en maak online een afspraak en vul enkele gegevens in zodat wij weten wie je bent en waarmee we je kunnen helpen. Vervolgens download je onze gratis software waarmee je ons tijdelijk toegang geeft tot je computer. Wij gebruiken hiervoor de software van AnyDesk Remote Support waarmee we een tijdelijke en beveiligde verbinding maken met je computer.

Nadat wij het de sessie hebben gesloten hebben wij geen controle meer over je computer of laptop.

Maak online een afspraak voor hulp op afstand

 

Na het downloaden van de software voor Hulp op afstand op je computer open je het programma door te dubbelklikken op het zojuist gedownloade bestand. Je ziet dan onderstaand venster. Telefonisch geef je dan het ID, welke aan de linkerkant getoond word aan ons door, waarmee wij kunnen inloggen en computerhulp op afstand kunnen verlenen.

anydesk getting id De software is gedownload, wat nu?

Wanneer je in het volgende scherm op “Accepteren/Accept” klikt, dan hebben wij toegang tot je computer en kunnen wij de computerhulp op afstand uitvoeren. Zie onderstaande afbeelding.

anydesk accptep incoming 1 De software is gedownload, wat nu?

Zodra wij verbinding hebben met je computer kun je live meekijken wat we doen. Nadat we klaar zijn zal dit aan je doorgeven worden. Je kunt hierna Anydesk afsluiten waarmee automatisch de verbinding wordt verbroken. Indien je vaker gebruikt wilt maken van computerhulp op afstand, dien je de volgende keer opnieuw de bovenstaande stappen te volgen. Anydesk zal altijd automatisch een ander ID gebruiken i.v.m. de privacy.

Voor het gebruik van Anydesk is het aanschaffen van abonnement of licentie code niet nodig. Anydesk is geheel gratis te gebruiken, wat wel zo prettig is.

Het werkgebied voor computerhulp aan huis of op kantoor van PC Hulp Gemert beslaat een straat van 30 km rondom Gemert om je te helpen al jou computerproblemen op te lossen, zowel je computer (PC) als je laptop is in goede handen bij ons.

Uiteraard kunnen wij je helpen als de afstand meer dan 30 km bedraagt, neem daarvoor contact met ons op of maak direct online een afspraak met ons.

Een uitgebreid overzicht van onze werkgebied op alfabetische volgorde vind je hier.

Wij voeren allerlei soorten reparaties uit, zowel hardware- als softwarematig. Een greep uit ons aanbod:

  • Opschonen Windows (verwijderen spyware, virussen, malware etc.)
  • Allerhande Windows problemen (e-mail, programma’s die niet meer werken)
  • Vervangen defecte harde schijf inclusief Windows installatie en overzetten data (indien mogelijk)
  • Vervangen defecte videokaarten, moederbord, geheugenmodules etc.
  • Vervangen powerjack laptop (aansluiting voor de adapter op de laptop)
  • Vervangen scherm laptop
  • Vervangen powerjack bij diverse tablets
  • Het beveiligen, versnellen en onderhouden van uw computer.
  • (Wifi) Printer instellen op het netwerk.
  • Wifi netwerk signaal stabieler maken.
  • Wifi repeaters / versterkers instellen.
  • Malafide Startpagina’s en toolbars verwijderen.
  • Ongewenste pop-up reclame verwijderen en blokkeren
  • Data recovery (Het redden/herstellen van verloren of verwijderde bestanden op de harde schijf.)
  • Problemen met (draadloos) netwerk/internet verhelpen
  • Installatie en configuratie randapparatuur zoals printers, routers, multimedia, Chromecast
  • Upgraden computer of laptop
  • Mailprogramma’s: o.a. Outlook 2000, XP, 2003, 2007, 2010, 2013 / 365, Outlook Express, windows (live) mail,  Mozilla Thunderbird.
  • De juiste instellingen bij inkomende en uitgaande mail problemen.
  • Het verwijderen van virussen, malware, ransomware, adware etc.
  • Problemen met browsers, o.a. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome.
  • Modem en Router instellingen.
  • Netwerk problemen oplossen: o.a. het delen van computers en printers.
  • Vragen en problemen over Microsoft Office, Open Office en LibreOffice (instellingen van word, excel, outlook etc.)
  • Reparatie van software en hardwareproblemen
  • Reparatie computers en notebooks welke niet meer opstarten
  • Verwijderen van virussen en spyware
  • Oplossen van internet- en email problemen
  • Opschonen en versnellen van trage computers en notebooks
  • Installatie en beveiligen van draadloos internet
  • Herinstalleren van Windows inclusief behoud van uw bestanden
  • Terughalen van verwijderde documenten, foto’s en email bestanden
  • Installatie van nieuwe computers en notebooks
  • Overzetten van documenten, foto’s en email oude computer naar nieuwe computer
  • Webdesign en SEO optimalisatie
  • Webhosting en domeinnaam registratie

Wanneer je gebruik wilt maken van Hulp op Afstand, dien je van te voeren een afspraak te maken. Dit kan zowel telefonisch als online.

Tijdens de sessie zal er worden gewerkt op jou computer, alsof we bij je thuis of op kantoor zijn. Indien een bestand nodig is ter inzage dan zal dit vooraf door jou moeten worden bevestigd door op OK te klikken. Dit geldt ook voor bestanden die wij je toe willen zenden. Geen enkel bestand kan en zal worden gekopieerd zonder jou bevestiging.

Of we nu op locatie bij je zijn of de hulp bieden op afstand, in beide gevallen kunnen we alleen maar uw probleem verhelpen door mee te kijken op de computer en het probleem in te zien. Er zal meestal wel iets moeten worden gewijzigd / aangepast, om het probleem op de computer op te lossen.

Op het moment dat er een verbinding tot stand is gebracht zie wij hetzelfde als wat jij ziet op uw beeldscherm. Afhankelijk van het specifieke probleem zal er soms diep in uw systeem moeten worden gekeken, echter kijkt u telkens mee.

Daarbij blijf je altijd de volledige controle houden over je eigen computer of mobiele device. Je kunt er op vertrouwen dat alle informatie die gezien wordt op de computer niet zonder jou (expliciete) toestemming wordt gebruikt en dat wij zijn gebonden aan een zwijgplicht / beroepsgeheim.

Anydesk is één van de marktleiders op het gebied van beheer en ondersteuning op afstand. De Anydesk module is uitgerust met een aantal belangrijke veiligheidsmechanismen die ervoor zorgen dat je dit hulpmiddel zonder enig risico kunt gebruiken:

  • Willekeurige sessie nummers: De willekeurig geproduceerde sessienummers zorgen ervoor dat u enkel en alleen wordt verbonden met diegene waarmee u wenst te communiceren.
  • 256 bits encryptie: Elke verbinding wordt gecodeerd met een algoritme dat aan de SSL norm voldoet, namelijk het 256 bits AES algoritme.
  • Het verbreken van de verbinding is op elk ogenblik mogelijk, door een eenvoudige muisklik.
  • Beide deelnemers kunnen op elk ogenblik de verbinding verbreken door op het kruisje van het programma te klikken.

Voor een compleet overzicht van alle beveiligingsmaatregelen van Anydesk, raadpleeg je de website van Anydesk

Dat is een keus die je zelf moet maken. Wel kunnen we je op weg helpen in jouw keuze. Hieronder een kleine opsomming om je keuze makkelijker te maken.

Lees ook eens de reviews en ervaring van andere klanten. Deze vind je aan de linkerkant.

Dit is waarom wij denken een goede keuze te zijn voor je al je computer en laptop problemen:

  • Ruim 30 jaar ervaring in de ICT

  • Een afspraak maken kan ook online

  • Vandaag brengen, morgen klaar!

  • Eigen werkplaats

  • Ophaal -en breng en breng service

  • Eerlijke en voordelige prijzen

  • Professionele diagnose

  • Gecertificeerd duurzaam hersteller

  • Altijd eerlijk advies

Nee, helaas zijn wij geen leerbedrijf.

Onze werkplaats is gelegen in het Brabantse dorp Gemert.
Gemert (dialect: Gimmert) is een verstedelijkt dorp in de gemeente Gemert-Bakel in de Nederlandse provincie Noord-Brabant, gelegen in de Peelrand. Tot de gemeentelijke herindeling in 1997 was het een zelfstandige gemeente.

In verband met onze privacy, hebben wij er voor gekozen onze locatie niet openlijk te vermelden op deze website. Je kunt ons bellen of een online een afspraak maken met ons.

Wij hebben geen fysieke winkel en hebben dan ook geen voorraad!
Het assortiment bij onze leverancier(s) is groot en worden alle accessoires door ons besteld op het moment dat je het nodig hebt, dit scheelt niet alleen kosten, maar zo heb je direct een actueel prijs indicatie. Een bestelling duurt doorgaans 1 werkdag, met uitzonderingen daargelaten.

Ja, wij zijn in staat om op maat websites of webshops te realiseren. Wij streven hierbij naar technische perfectie en een schitterende vormgeving. Verder zijn wij in staat om huisstijlen en logo’s te ontwerpen. Ook op het gebied van Search Engine Optimalisation (SEO) en Search Engine Advertising (SEA) kunnen we je helpen.

Ben je geïnteresseerd in deze dienst, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Ja dat is mogelijk, maar dan moet dat wel op tijd doorgegeven worden. Ook vragen wij de legitimatie als iemand anders het komt ophalen.

Ja, wij werken uitsluitend volgens afspraak. Een afspraak maken kan op 2 manieren:

    1. via ons online afspraak formulier
    2. telefonisch

Betaal mogelijkheden

Door de hedendaagse techniek zijn er verschillende manier om de betaling snel, gemakkelijk en veilig te kunnen doen. PC Hulp Gemert geeft de mogelijkheid om de betaling van je reparatie of alle andere diensten te voldoen middels deze hedendaagse techniek. Een overzicht van de betaalmogelijkheden vindt je hieronder:

Betalen middels PIN

De voorkeur gaat uit naar een PIN betaling, middels ons mobiele PIN apparaat welke wij altijd bij ons dragen of direct bij de hand hebben. Dit is voor ons de veiligste en meest makkelijkste manier van betalen.

Contante betaling

Een betaling kan ook gedaan worden á contant en zo gepast mogelijk, dit alleen in overleg én wanneer een betaling per PIN niet mogelijk is, door bijvoorbeeld een storing bij de bank.

Let op:
Bij een pandemie of andere zaken waarbij de overheid is gemoeid kan het voorkomen dat wij deze betalingsmogelijkheid weren, dit wanneer dit nodig wordt geacht van het RIVM. (zoals b.v. het corona virus)

Betalen via PayPal

PayPal is een wereldwijd betaalsysteem dat particulieren, webwinkels en veilingsites als eBay en Marktplaats gebruiken.
Wij sturen je net als met Tikkie voor Nederland een betaal link via WhatsApp of SMS. Wanneer je op de link klikt dan kun je het te betalen bedrag invullen en gemakkelijk betalen. Na betaling zullen wij overgaan tot reparatie.

Betalen via Tikkie betaalverzoek (Tijdelijk niet mogelijk)

Het maakt niet uit bij welke bank je zit. Iedereen met een Nederlandse betaalrekening én Nederlands 06-nummer kan Tikkie gebruiken. Je hoeft de Tikkie app ook niet te downloaden als je iemand wilt betalen. Wel zo makkelijk.

Hoe werkt het precies?

  1. Wij sturen je een betaalverzoek naar je mobiele telefoonnummer via SMS of WhatsApp
  2. Klik vervolgens op de link in dit bericht
  3. Betaal de rekening direct met iDeal via je eigen bank.
  4. Wij controleren of de betaling is gelukt en is bijgeschreven op onze rekening (realtime).
  5. Gemakkelijk, veilig en snel!

Aanbetaling

Het kan voorkomen dat wij een aanbetaling, of gehele vooruit betaling vragen voor grotere aankopen of reparaties, dit geheel in overleg. Eventuele extra kosten worden altijd overlegd. We bellen je dan om de extra kosten door te geven en te overleggen.

Let op:
Na een succesvolle betaling zullen wij je computer of laptop aan je overhandigen. Indien er sprake is van geen betaling, of deze wordt door je geweigerd zal het apparaat bij ons blijven staan totdat de betaling volledig voldaan is. Hierover is geen discussie mogelijk.

Wij zijn ruim telefonisch bereikbaar.

Wanneer je een afspraak wilt inplannen en wij zijn telefonisch niet bereikbaar of in gesprek, kun je altijd online een afspraak maken, 24 uur per dag 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar, wanneer jou het beste uitkomt. Je kunt uiteraard ook altijd contact met ons opnemen. Je kunt altijd een Live Support sessie met ons opzetten. Klik hiervoor op het icoon in de rechter onder hoek.

Je kunt de actuele telefonische bereikbaarheid hieronder terugvinden. Op officiële feestdagen zijn wij gesloten.

Actuele openingstijden

Laden...

Wanneer je een afspraak met ons maakt zullen wij je vragen om op deze link te klikken. Er wordt dan software gedownload die ons in staat stelt om verbinding te maken met jou computer. Vervolgens kunnen wij op afstand je computerprobleem oplossen. Nadat wij het de sessie hebben gesloten hebben wij geen controle meer over je computer of laptop.

Let op:
Deze dienst bieden wij vooralsnog alleen als service aan die klanten die eerder bij ons in de werkplaats zijn geweest met hun computer of laptop, of voor klanten waarbij wij eerder op locatie zijn geweest voor computerhulp aan huis.

Over het algemeen hanteren wij de regel: vandaag brengen, morgen halen. Dit geldt voor al onze diensten waarbij de computer of laptop bij ons wordt gebracht.

Uitzondering
Indien wij onderdelen, zoals bijvoorbeeld: hardeschijven, schermen, geheugen etc. moeten bestellen en vervangen, zijn wij afhankelijk van onze de leveringstermijn van onze  leverancier(s), hierbij kunnen wij niet voldoen aan de verwachting van vandaag brengen, morgen klaar!

Haal -en brengservice
Als wij je computer of laptop meenemen voor bijvoorbeeld een computer reparatie dan is het in de regel zo dat je deze binnen 3 werkdagen weer terug hebt. Uiteraard kan het voorkomen dat wij langer nodig hebben om het probleem op te lossen.

Wij blijven uit de buurt van jou gegevens en brengen geen enkele wijzigingen hierop aan. Mocht er door werkzaamheden de kans bestaan dat gegevens verloren gaan, dan wordt er altijd eerst een back-up gemaakt zodat deze veilig gesteld zijn.

Tip: maak zelf altijd een back-up van je belangrijke bestanden, zoals afbeelding, documenten etc. Zet deze veilig op een USB stick of een externe hardeschijf.

Je persoonlijke gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld en worden niet ingezien door onze medewerkers. Je gegevens worden tevens niet voor andere doeleinden gebruikt en ook niet aan derden beschikbaar gesteld. Zie ook onze privacyverklaring, disclaimer, algemene voorwaarden en ons cookiebeleid

Ja uiteraard krijg je garantie bij onze reparatie en alle andere diensten die wij aanbieden.

Hardware
Bij een hardware reparatie is de garantie in principe 3 maanden. Dit geldt als binnen deze tijd dezelfde storing met dezelfde oorzaak optreedt.
Op alle nieuwe onderdelen voor hardwarematige reparatie hanteren wij de normale fabrieksgarantie zoals deze wordt geleverd vanuit onze leveranciers. Het is dus mogelijk dat er verschillende fabrieksgaranties worden gegeven vanuit onze leveranciers. De meeste nieuwe onderdelen hebben minimaal 1 jaar fabrieksgarantie.

Software
Bij een software reparatie is het moeilijker om garantie te geven. Door software van derden die u zelf installeert of laat installeren dan wel updates kunnen er problemen ontstaan. Na het opschonen van Windows en het verwijderen van de besmetting(en) is het mogelijk dat u weer een nieuw virus, malware of spyware binnenhaalt. Hier is helaas weinig tegen te doen, en na het opschonen kunnen wij dus ook geen garantie geven dat er nooit meer een besmetting optreedt.

Mocht het zo zijn dat na de levering van een dienst het probleem zich opnieuw voordoet, dan vragen we je of je ons daar meteen over kan informeren zodat wij dit alsnog kunnen herstellen. Een volledige versie van de garantiebepalingen die wij hanteren kun je lezen op deze pagina.

In overleg wordt er besloten wat er met de computer of laptop gaat gebeuren. Je kunt bijvoorbeeld overwegen je computer of laptop bij ons achter te laten en een nieuwe of refurbished exemplaar aan te schaffen bij ons, of geheel afstand doen van je computer of laptop.

No cure no pay (no way!)

  • Er wordt veel reclame gemaakt voor no cure no pay.
  • Wij vinden het een wassen neus.
  • Je hoeft niet te betalen als er geen oplossing is.
  • In de praktijk is er altijd een oplossing, hoe duur die oplossing ook is, dus krijg je, als je niet kiest voor de oplossing, toch kosten voor jouw rekening.
    Daarom doen wij niet aan “No Cure no pay” omdat dat valse verwachtingen wekt.

Hoe werken wij?

  • Wij werken met onderzoek/diagnose kosten en die tarieven staan vermeld in de tabel hierboven. Je betaald dus altijd deze kosten. Laat je jouw computer repareren dan vervallen de onderzoek/diagnose kosten, maar laat je hem niet repareren dan betaal je de onderzoek/diagnose kosten.
  • Heel af en toe weten wij het ook echt niet en is het te kort door de bocht om allerlei zaken te vervangen. Als dat zo is, dus wij hebben geen oplossing voor je, dan hoef je ook helemaal niks te betalen voor de arbeid.
  • Dit vinden wij eerlijk en duidelijk.
  • Wanneer je jouw computer of laptop brengt naar onze werkplaats, krijg je een inname formulier mee waarin staat wat de kosten zijn, mits deze reeds bij ons bekend zijn.
  • Als er andere problemen zijn of we gaan over het afgesproken bedrag heen dan bellen wij je op om te overleggen.
    Bij ons zijn er geen verrassingen over de te betalen prijs, je weet dit op voorhand.